torsdag 29 mars 2012

Min morgon hittills

Gick upp och kände mig rätt pigg. Gick in i köket och hällde upp lite yoghurt i en skål. Kände första kväljningen som jag ignorerade. Kände en till och skyndade mig att ta fram en sked och sätta mig vid köksbordet för att börja äta. Kände hur varm vätska pressades upp genom halsen och fyllde min mun. Fick lite panik och tänkte, ska jag svälja och skynda att stoppa in yoghurt? Gjorde ett försök men det kom snabbt upp igen, nu med en större volym. Ser antagligen ut som en hamster med utspända kinder och känner hur trycket i dem ökar. Det ökar så pass att det inte går att hålla munnen stängd. Det strilar ut spya lite här och där i köket. Jag reser mig upp då jag känner hur det kommer mer. Halkar i en del av spyan på golvet i ett försök att ta mig till diskhon. Väl framme vid diskhon spyr jag ett bra tag. När jag sen sätter mig igen, helt utmattad med en puls på 120, upptäcker jag att jag även har spytt ner mina byxor och bordet.

Försök aldrig mota bort en spya som vill upp...

3 kommentarer:

  1. Hahahaha och DÄR försvann alla läsare som vill se fina bilder och smaskiga recept XD

    SvaraRadera
  2. Läste inlägget och tänkte att nu är Johanna gravid för det där känner jag igen. Tänk så rätt man kan ha:)

    Stort grattis till er alla!

    SvaraRadera