onsdag 30 november 2011

Vänsterhänt i några veckor...

Igår när jag cyklade hem från jobbet (jag cyklade på huvudled), dök en man upp på cykel på en korsande cykelväg. Han tittade sig inte för utan cyklade rakt ut bakom ett staket så jag såg honom när han var precis framför mig. Jag försökte bromsa men det var försent. Jag körde rakt in i hans bakhjul och flög åt höger sida och landade på min högra underarm. Precis efteråt kändes det okej men jag kunde inte vrida tillbaka styret som blivit helt snett. Mannen stannade och hjälpte mig med det sen cyklade jag hem. När jag sitter på cykeln känner jag att det gör mer och mer ont. Jag kan inte riktigt lyfta armen eller knyta handen. Väl hemma får jag göra allt med vänster hand (låsa cykeln, öppna dörren klä av mig osv.). David har precis kommit hem och börjat laga mat och tvätta men det gör så förbannat ont i armen att vi får ta en taxi till sjukhuset. Som tur är känner vi en ortopedläkare så jag får ganska mycket förtur. Går direkt till röntgen som först inte visade någon fraktur men en blödning i benhinnan. Nu idag ringde dock läkaren upp mig och sa att han och radiologen hade sett en spricka på radius. Så nu blir jag sjukskriven i 6 veckor, HJÄLP! Jag klättrar redan på väggarna..

Jag kan ju inte göra nånting. Det är en utmaning bara att gå på toa. Bre en macka, skruva upp lock, skriva med vänster hand, allt tar minst dubbelt så lång tid om det ens går. Nu ikväll har David precis hjälpt mig att duscha så jag känner mig som en ny människa :)

Jag är väldigt tacksam så länge jag slipper operation. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på kontrollröntgen om 2 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar