onsdag 8 februari 2012

Hypotyreos

I måndags fick jag det tråkiga beskedet att jag har ytterligere en sjukdom. Som om det inte vore nog med Mb Crohns liksom... Jag har tydligen Hypotyreos. Mitt TSH (TyroideaStimulerandeHormon) låg på 4,17. Det är inte jättehögt men tydligen för högt för att jag ska må bra. Helst ska jag ligga under 2. När jag fick reda på detta föll många bitar på plats. Det kanske är därför jag är så trött och frusen hela tiden, min ämnesomsättning går ju på lågvarv! Igår hämtade jag ut min nya medicin: Levaxin. Börjar på lägsta dosen 25µg. Ny provtagning om 4-6 veckor.


Igår kväll gick jag på stan med systeryster och sen bjöd hon mig på sushibuffé, mycket gott och trevligt!


Idag kom Sarah och Elias för att hälsa på. Sarah hade med sig lila tulpaner för att pigga upp mig efter det tråkiga beskedet. Tack gumman!! Jag bakade semlor imorse så de smaskade vi i oss :)


  Doris hjälper matte med semlorna.




Världen ur en bebis perspektiv.

Finaste tulpanerna!


Nu ska jag antingen fortsätta med bröllopsinbjudningarna eller ta en tupplur i soffan. Lutar nog åt soffan.. Nåja, jag får skylla på min hypotyreos ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar